In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
"Webwinkel" : LIV Company
"Afnemer" : De (potentiële) afnemer van zaken en/of diensten van LIV Company
Artikel 1. Algemeen
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten, alsmede alle geleverde producten en diensten, geleverd door LIV Company tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen is.
- De toepasselijkheid van enige algemene specifieke voorwaarden of bedingen van Afnemer wordt door LIV Company uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Alle prijzen worden aangegeven in Euro’s (€), inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Excl. verzendkosten.
- LIV Company is niet aansprakelijk, noch op grond van de wet, noch uit Overeenkomst, voor zogenaamde gevolgschade die Afnemer of een derde ter zake van (in het gebruik van) de Producten mocht lijden. Hieronder is mede begrepen winstverlies, bedrijfsschade, verlies van gegevens en immateriële schade.
- Afwijkingen van en aanvullingen op enige bepaling in een Overeenkomst en/of de Algemene Voorwaarden gelden slechts, indien zij schriftelijk door LIV Company zijn vastgelegd en hebben alleen betrekking op de betreffende Overeenkomst.
Artikel 2. Offertes
- LIV Company is slechts aan een offerte gebonden indien de ongewijzigde aanvaarding hiervan door de Afnemer schriftelijk binnen 8 dagen wordt bevestigd, tenzij anders op de offerte/overeenkomst vermeld.
Artikel 3. Overeenkomst
- De Afnemer is in alle gevallen aan de overeenkomst gebonden. Ook indien deze mondeling of per e- mail wordt overeengekomen.
- LIV Company behoud zich het recht bestellingen of opdrachten zonder opgaaf van reden niet te accepteren, of slechts onder afwijkende voorwaarden. Als de opdracht slechts onder afwijkende voorwaarden kan worden uitgevoerd heeft de Afnemer het recht de opdracht kosteloos te annuleren.
- Indien en voorzover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist c.q. toelaat, heeft LIV Company het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Artikel 4. Levertijd
- Alle door LIV Company genoemde (leverings)termijnen worden bij benadering gegeven en zijn vastgesteld op grond van de gegevens en omstandigheden die bij het aangaan van de overeenkomst aan LIV Company bekend waren. Opgegeven leveringstermijnen zullen nimmer zijn te beschouwen als een fatale termijn. Indien een wijziging in de gegevens en/of omstandigheden, ongeacht de voorzienbaarheid daarvan, vertraging tot gevolg heeft, wordt de leveringsdatum dienovereenkomstig verlaat. Bij niet tijdige levering dient LIV Company schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarbij haar nog een redelijke termijn tot levering moet worden geboden.
- Overschrijding van de door LIV Company opgegeven leveringstermijnen, door welke oorzaak dan ook, geeft de Afnemer nimmer recht op schadevergoeding of niet-nakoming van enige op hem rustende verplichting uit de desbetreffende overeenkomst dan wel een daarmee samenhangende overeenkomst.
- In geval LIV Company de order geheel of gedeeltelijk ontbindt is zij gerechtigd het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te nemen. Ontbinding en/of terugname laat het recht van LIV Company op schadevergoeding onverlet. door hem worden afgenomen, dan worden de goederen te zijner beschikking opgeslagen voor zijn rekening en risico.
- Bij overschrijding van de maximale levertijd van 30 werkdagen heeft u het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Hiervoor dient u een e-mail, fax of brief aan LIV Company te sturen. Eventuele betalingen worden in dat geval binnen 14 werkdagen na de kennisgeving aan u geretourneerd.
Artikel 5. Wijziging van de Overeenkomst
- Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichte werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
- Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. LIV Company zal de Afnemer zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte brengen.
- Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en / of kwalitatieve consequenties heeft, zal LIV Company de Afnemer hierover tevoren inlichten. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal LIV Company daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium ten gevolge heeft.
- In afwijking van lid 3 zal LIV Company geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan LIV Company kunnen worden toegerekend.
Artikel 6. Opzegging/Ontbinding
- In geval van tussentijdse opzegging heeft LIV Company naast vergoeding van de gemaakte kosten recht op een naar redelijkheid vast te stellen deel van de totale vergoeding, met inachtneming van de reeds verrichte werkzaamheden en het voordeel dat de Afnemer daarvan heeft.
- De vorderingen van LIV Company op de Afnemer zijn onmiddellijk opeisbaar in de volgende gevallen:
- indien na het sluiten van de overeenkomst aan LIV Company ter kennis gekomen omstandigheden LIV Company goede grond geven te vrezen dat de Afnemer niet aan zijn verplichtingen zal voldoen;
- indien LIV Company de Afnemer bij het sluiten van de overeenkomst gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid uitblijft dan wel onvoldoende is.
- In de hierboven genoemde gevallen is LIV Company bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst te beëindigen, één en ander onverminderd het recht van LIV Company schadevergoeding te vorderen.
Artikel 7. Afkoelingsperiode
- Nadat afnemer het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft afnemer de bevoegdheid om binnen 14 (veertien) dagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met LIV Company te ontbinden. Afnemer hoeft hiervoor geen reden op te geven. De afnemer heeft na annulering nogmaals 14 dagen om product retour te sturen. Afnemer krijgt dan het volledige orderbedrag excl. verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van afnemer naar webwinkel zijn op rekening van afnemer.
- Indien de afnemer de overeenkomst ingevolge artikel 7.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient afnemer dit schriftelijk (via e-mail, of brief) aan LIV Company te melden. De afnemer dient het product - na overleg met LIV Company - te sturen naar een door LIV Company vastgesteld retouradres. Dit dient te gebeuren in de originele, niet beschadigde verpakking. Geopende verpakkingen worden niet teruggenomen; het openen van de verpakking betekent dat u het product/de producten wenst te behouden. Afnemer dient zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.
- Indien afnemer reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de afnemer de overeenkomst met LIV Company ingevolge artikel 7.1. en 7.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal LIV Company vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen veertien (14) dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits webwinkel de geretourneerde producten reeds in goede orde retour ontvangen heeft.
- LIV Company behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend, gebruikt of door de schuld van afnemer (anders dan die van LIV Company of de leverancier van het product) is beschadigd.
- Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van LIV Company schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van afnemer te wijten is of anderszins voor risico van afnemer komt, zal LIV Company afnemer hiervan schriftelijk (via brief of e-mail) in kennis stellen. LIV Company heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan afnemer terug te betalen bedrag in te houden.
Artikel 8. Uitvoering
- LIV Company zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
- Indien geen vaste prijs wordt overeengekomen, zal de vergoeding worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. De vergoeding wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van LIV Company, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
Artikel 9. Vergoeding
- Voor aanbiedingen en overeenkomsten waarin een vaste prijs wordt aangeboden of overeengekomen geldt het lid 2 van dit artikel. Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, gelden de leden 2 en van dit artikel.
- Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vaste prijs overeenkomen. De vaste prijs is inclusief BTW en eventueel bijkomende kosten (excl. verzendkosten).
- Eventuele kostenramingen zijn inclusief BTW, reisuren, reis- en verblijfskosten. Bij opdrachten met een looptijd van meer dan 1 maand zullen de verschuldigde kosten maandelijks in rekening worden gebracht.
Artikel 10. Betaling
- Indien niet uitdrukkelijk anders is overeengekomen geschiedt de levering uitsluitend bij vooruitbetaling.
- Als de Afnemer een factuur van LIV Company niet binnen 14 dagen na betalingstermijn betaald heeft, is de Afnemer in verzuim. In dat geval zijn alle vorderingen, uit welke hoofde dan ook van LIV Company op Afnemer onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 11. Garantie
- De garantie is vastgesteld volgens het toepasselijk recht, waarbij wij in geval van gebreken de producten desgewenst eerst omruilen. Als het omgeruilde product eveneens gebreken vertoont, kunt u de producten retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag (exclusief verzendkosten). Zie Artikel. 7.
Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud
- Alle aan de Afnemer geleverde goederen blijven eigendom van LIV Company tot het moment van volledige betaling van alle bedragen, met inbegrip van kosten, die de afnemer verschuldigd is voor de krachtens overeenkomst geleverde of te leveren goederen of verrichtte of nog te verrichten diensten, alsmede ter zake van vorderingen wegens het tekortschieten in de nakoming van genoemde overeenkomst.
- De Afnemer is gehouden voor zorgvuldige behandeling van de goederen zorg te dragen en mist het recht de geleverde goederen anders dan na schriftelijke toestemming van LIV Company, te bezwaren en/of te belenen en/of hierop (stil) pandrecht te vestigen, zolang Afnemer niet volledig aan zijn verplichtingen jegens LIV Company heeft voldaan.
- In geval LIV Company de order geheel of gedeeltelijk ontbindt is zij gerechtigd het onbetaald gebleven deel van het geleverde terug te nemen. Ontbinding en/of terugname laat het recht van LIV Company op schadevergoeding onverlet. door hem worden afgenomen, dan worden de goederen te zijner beschikking opgeslagen voor zijn rekening en risico.
Artikel 13. Overmacht
- Indien LIV Company door overmacht niet aan haar verplichtingen jegens Afnemer kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.
- In geval van Overmacht heeft Afnemer geen recht op enige (schade-)vergoeding, ook niet als LIV Company als gevolg van de overmacht enig voordeel mocht hebben.
- LIV Company zal Afnemer zo spoedig mogelijk van een (dreigende) Overmacht op de hoogte stellen.
Artikel 14. Klachtenregeling - Gebreken
- LIV Company beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij LIV Company (per e-mail of post), nadat de afnemer de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij LIV Company ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door LIV Company binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot LIV Company. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel LIV Company als afnemer stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van LIV Company niet op, tenzij LIV Company dit schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door LIV Company, zal LIV Company naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15. Toepasselijk recht
- Op elke overeenkomst tussen LIV Company en de Afnemer is Nederlands recht van toepassing.
.